Monday 18 April 2011

Syahidnya Pejuang kental Al-Aqsa & Palestin : Dr Abdel Aziz Rantisi







Kehadirannya benar-benar dirasai dan sentiasa membakar semangat rakyat Palestin, mengugah ummat dari kelenaan lebih 50 tahun dibawah cengkaman zionis laknatullah. Kehangatan semangat terus membara di dalam diri para pemu dan remajanya. Maka lahirlah anak-anak seumpama Faris Audah As-Syahid.

Pada hari ini, 7 tahun yang lalu, As Syahid Dr. Abdel Aziz Rantisi, ketua HAMAS pada masa itu telah gugur syahid akibat dibom oleh tentera Zionis. Namun pemergian itu hanyalah dalam bentuk jasad jasmani.
Roh semangat jihadnya telah dan sedang membakar jutaan insan untuk terus menentang zionis...! Semoga semangatnya terus hidup bersama-sama jiwa umat Islam bersama-sama memperjuangkan bumi Palestin. Lihat kejadian 17 April 2004 itu di link berikut http://on.fb.me/eD38jS

Ketika hidupnya As-Syahid Dr Rantisi pernah berkata selepas pembunuhan Syekh Ahmad Yassin "Kita akan mati juga satu hari nanti, tiada apa yang akan berubah. Samada kematian tersebut dengan Apache ataupun dengan sakit jantung (yang pastinya kita akan mati), dan saya memilih untuk mati dibom oleh Apache (Israel)". Baca lebih lanjut di sini http://bit.ly/gxW0ZE
Kini nama Dr Abdal Aziz Rantisi diabadikan oleh rakyat Gaza dengan menamakan sebuah Hospital yang sempat dikunjungi relawan Aqsa2Gaza dengan nama beliau.
Lihat juga Aqsa Syarif FB.



No comments:

Post a Comment