Wednesday 15 September 2010

Keberangkatan Sukarelawan LCA2GVP5 diiringi do'a rakyat Malaysia






15 Sept 2010, Keberangkatan Land Convoi Aqsa to Gaza Viva Palestina5 (LCA2GVP5) seramai 7 anggota dari KLIA diiringi lebih 150 rakyat Malaysia bersama dorongan semangat para pimpinan NGO, aktivis kemanusiaan dan do'a oleh Ustaz Aqib (anakanda Yg Bhg Ustazah Arfah). Beberapa pimpinan tertinggi Pertubuhan IKRAM Malaysia, Ahli Lembaga & CEO Aqsa Syarif, pimpinan Viva Palestina Malaysia dan aktivis dakwah dan kemanusiaan kelihatan turut mengiringi pemergian kumpulan pertama LCA2GVP5 yang diketuai oleh ketua konvoi AQSA, Prof Madya Dr Mohd Zin Kandar. Kumpulan kedua dari kalangan aktivis Viva Palestina Malaysia dalam misi ini akan berlepas esok dan kumpulan ketiga bersama media perdana Malaysia akan berlepas akhir bulan ini
Komitmen rakyat Malaysia yang terus memahami, menjiwai dan menghulurkan apa jua bantuan di dalam perjuangan rakyat Palestin untuk membebaskan bumi mereka dan Masjidil Aqsa dari cengkaman rejim zionis Israel dijelaskan di dalam ucapan ringkas ketua misi beberapa minit sebelum rombongan sukarelawan berlepas dengan Qatar Airways ke London. Turut sama hadir menghantar sukarelawan ialah rakyat Malaysia dari berbilang kaum.
Para sukarelawan sangat terharu dengan sokongan dan sambutan yang ditunjukkan oleh mereka yang datang dari selatan semananjung dan utara semenanjung untuk mengucapkan selamat jalan kepada sukarelawan.

Untuk laporan AUDIO layari http://chirbit.com/azmikatiman




2 comments:

  1. Mohon tuan moderator postkan gambar2 muka yang jelas, 7 relawan Aqsa Syarif untuk memudahkan rakyat Malaysia mengenali mereka. Selamat berjuang semua.

    ReplyDelete
  2. Selamat berjihad di bumi suci~ Allahu yubarik alaih.

    ReplyDelete