Saturday 23 October 2010

Gazan : Kau benar-benar Hebat ...!



Semalam, relawan A2G diizinkan Allah SWT melawati dan menziarahi beberapa tempat di utara Gaza di Beitlahya, di kawasan Gaza City dan di selatan Gaza di Khainnunis.

Melawat sekolah di Beitlahia yang dhoif, perusahaan roti, ternakan lembu, ternakan Ikan air tawar, badan-badan NGO yang gigih beramal dan berjuang membantu masyarakat yang dhoif dan susah, persatuan pelajar Universiti di gaza yang sangat prihatin kepada anak-anak yag menghidapi Cancer di Gaza, pemuda yang gigih menghadapi hari-hari muka yang tidak menentu kerana kecacatan tubuh dek peluru ganas israel, murid-murid sekolah yang berdisiplin dan berakhlak / berhijab ... menelusuri lorong-lorong yang berdebu ke sekolah.....

Hati, perasaan dan minda bercampur .... Sedih dan hiba melihat penduduk Gaza..., geram dan kecewa dengan keganasan rejim Zionis Yahudi..., Bangga dan bersemangat bila melihat ketabahan, kreativiti dan kesungguhan aktivis Gaza membangun bangsa, agama dan negara dengan pelbagai projek dan program yang konstruktif, proaktif dan praktikal ... demi meneruskan dan memajukan masyarakat Gaza dan Palestin dengan pelbagai program dan projek ... tanpa emngira penat dan lelah... walaupun tidak diduga bila-bila masa peluru-peluru ganas rejim zionis akan datang menerpa ...?!





Kenyataan berikut yang dapat kami rasai apa yang ada di benak pemikiran dan perasaan mereka....

Ah....! Peduli pada setan zionis itu...!

Aku hidup adalah untuk menunai janjikau pada Allah Rabbul Jalil ... Untuk Menjadi Khalifah dan Beribadah hanya sanya kepa NYA...! Allahu Akbar ...!

No comments:

Post a Comment