Sunday 10 October 2010

Lagu IKRAM Bergema di Pentas Persembahan Pelbagai Negara





Malam ini adalah sesi persembahan pelbagi negara peserta konvoi sebagai salah satu acara yang bertujuan mewujudkan persefahaman, saling kenal mengenal dan mewujudkan semangat kesukarelawan dikalangan peserta-peserta konvoi.

Konvoi Malaysia (gabungan VPM & Aqsa Syarif) tidak dapat menguntukan masa yang banyak untuk membuat persiapan, jadi yang paling mudah ialah membuat persembahan berdasarkan bahan dan upaya yang sedia ada.

Sukarelawan Malaysia sepakat bahawa kepakaran Silat Petir En Abdul Wahab menjadi persembahan utama dengan diiringi lagu rasmi Pertubuhan IKRAM malaysia. manakala sukarelawan Malaysia yang lain termasuk Dato' Adnan, Dato' Dr Musa dan Pn Azra menjadi ahli-ahli sorak bersama kibaran bendera Malaysia tepukan.

Silat yang unik, lincah dan bersemangat telah menarik perhatian para sukarelawan dari negara-negara yang turut serta dan menerima tepukan gemuruh dari hadirin.

Pelbagai persembahan di pertontonkan dan majoritinya dalam bentuk ekspressi bersemangat menyokong perjuangan rakyat palestin dan misi ke Gaza.

No comments:

Post a Comment