Sunday 10 October 2010

Semua Kenderaan Sukarelawan Malaysia Sudah Bersedia



Enam kenderaan sukarelawan Malaysia (3 dari VPM dan 3 dari Aqsa Syarif) sudah disiapkan dengan barangan untuk dibawa ke Gaza. Para sukarelawan petang ini juga membersihkan badan kenderaan di luar dan dalam. Beberapa hari yang lalu, Tn Hj Azmi yang ditugaskan meneliti keadaan kenderaan telah memastikan kenderaan berada di dalam keadaan yang terbaik termasuk usaha menukar minyak injin dan servis bagi memastikan sumbangan kenderaan yang akan di serahkan kepada rakyat Gaza benar-benar berada di dalam keadaan baik dan dapat dimanfaatkan dengan berkesan di sana nanti tanpa menghadapi sebarang masalah dalam jangka masa yang singkat.

"Kami memang berhasrat bahawa, kenderaan yang kami akan sumbangkan ini akan pang umurnya dan akan digunakan secara optima untuk keperluan pengangkitan kesihatan atau kecemasan di Gaza" ujar Tn Haji Norazmi dari Aqsa Syarif.

Petang tadi Tn Haji Norazmi menghabiskan masa beberapa jam di kawasan kenderaan dan turut memcucu beberapa kenderaan konvoi lain dari eropah. Turut di tapak ialah Tn Hj Taufiq dan ketua konvoi A2G yang turut membuat tinjauan.

No comments:

Post a Comment