Thursday 21 October 2010

A2G BERSAMA KONVOI VP-5 TIBA GAZA CITY




















Assalamualaikum
Alhamdulillah
Allahu akbar ... Allahu akbar ... Allahu akbar ...

Alhamdulillah konvoi VP5 sudah tiba di Gaza City l.kurang 11pm 21hb Okt 2010. Tiba di Rafah sekitar jam 5.00pm dan Sambutan di sempadan Rafah sangat mengharukan. Sujud Syukur dilakukan oleh sukarelawan A2G. Linangan dan esakkan air mata gembira ketika mendakap saudara-saudara yeng menyambut kedatangan kami.

Sambutan penduduk GAZA di sepanjang perjalanan juga mengharukan. Kanak-kanak, wanita, pemuda dan orang dewasa berkumpul dan melambai tangan di sepanjang jalan dari Rafah ke Gaza City dengan iringan pasukan keselamatan dan sukarelawan gaza.

Sebaik kenderaan yang kami pandu menuju di kawasan lapang di tengah-tengah Gaza City, beberapa NGO sudah menunggu dan memperkenalkan diri untuk menyusun temujanji bagi membincangkan bentuk bantuan dan projek yang kami boleh usahakan.

Kami dilayan sebagai tetamu dengan ditempatkan di Gaza Beach Hotel di Gaza City. Walaupun sederhana, tetapi kemas dan memiliki capaian internet wireless yang baik sama ada di lobby atau di bilik penginapan.

Sekumpulan NGO sudah menunggu kami di bilik perbincangan, penat tidak terasa, gembira yang teramat sanggat dapat bertemu, bersua muka, bertentang mata, bertauh hati, termetri ukhuwwah dengan selimut keimanan.

Syukur tidak terperi ... bual bicara ditutur, merencana pertolongan dan bantuan. Semoga terangkat beban saudara di Gaza. Ya Allah, Kau tautkanlah hati-hati ini, bersama untuk memikul beban dakwahmu ... bersatu untuk mentaati perintah MU....

Jazakumullahukhairan dan terima kasih kepada semua kepimpinan dan ahli IKRAM, kepimpinan dan sukarelawan AQSA, individu dan organisasi serta seluruh rakyat Malaysia yang secara langsung dan tidak langsung membantu, mendoa, memberi dorongan sehingga memungkinkan sukarelawan A2G menjejakkan kaki ke bumi bertuah ini.

Besok akan berlangsung penyerahan kenderaan dan barangan bantuan yang kami bawa kepada pihak rakyat Gaza.

Alhamdulillah.. Alhamdulillah... Alhamdulillah Walillahilhamd. Wassalam.

Ketua Konvoi A2G

9 comments:

  1. i have tears in my eyes after learning about this new development. alhamdulillah.

    ReplyDelete
  2. Thanks ALLAH...no words to say...We believe it is possible to solve every problem with ALLAH helps. Tremendous things happen to believer, So believe the answer will come tru. All just Allah will. Congrat my bro and sis( esp. to My bro Hj. Norazmi (Malaysia)...you're the choosen to be in Gaza, My doas for your safe journey...

    Wassalam

    Mazlan Talib

    ReplyDelete
  3. Dear Bro and Sis,

    You will never know what great things you can do until you try...really try. When you have dificullities, always pray and ask ALLAh for directions as what to do and how to solve it. Then believe what HE tells you...Do as HE 'says'...and remember..the more problems you have,the more alive you are...ALLAHUAKBAR

    Mazlan Talib

    ReplyDelete
  4. subhanallah! Alhamdulillah! Allahuakbar! Akan terus berjuang untuk melihat Palestine bersinar sebagai negara merdeka. Moga rahmat Allah melindungi kalian dunia akhirat!

    Dan aku ingin menyusul..

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.Alhamdulillah. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah...
    Jgn lupakan Tebing Barat.
    Kita akan terus berjuang untuk melihat Palestine bersinar sebagai negara merdeka.

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah.
    sampaikan salam kpd penduduk gaza. Allahuakbar!
    indahnya bila berada bersama mereka. aku ingin menyusul... insyaAllah...

    ReplyDelete
  8. Br Mazlan. Alhamdulillah .. benar statement saudara. Gazan telah membuktikan. Mereka adalah appropriate people to handle current issues ... they are really strong people. And we need muslim to be strong like Gazan ... look at them, learn from them.
    Br & SIS ... ALhamdulillah .. jzkk diatas sokongan, dokongan, doa dan munajat antum kepada Ilahi.... demi ummah ini.

    ReplyDelete